Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı

Pandemi Sürecinde Merkez Kütüphane Kullanımı (01 Temmuz 2021 itibariyle)

Pandemi Sürecinde Merkez Kütüphane Kullanımı (01 Temmuz 2021 itibariyle)

01 Temmuz 2021 Perşembe günü itibariyle Merkez Kütüphanemiz HAFTA İÇİ 08:00 – 17:00 saatleri arasında açık olacaktır.

Yararlanma kuralları:

  • Merkez Kütüphanede bulunan okuma salonları kullanıma kapalı olup 01 Temmuz 2021 Perşembe gününden itibaren sadece B Blok Zemin Kat ve B Blok Bodrum Kat kullanıma açılmıştır.
  • Üniversitemiz personeli ve öğrencileri kurumsal kimliklerini ibraz ederek giriş yapabilecekler, kurumsal kimliklerini Ödünç-İade Bankosu'na teslim ederek masa numarası alacaklardır. Pandemi sürecinde sadece üniversitemiz mensuplarının kullanımına açıktır.
  • Bireysel Çalışma Kabinleri ve Bilgisayar Laboratuvarı kullanıma kapalıdır.
  • Kullanıcılar raflardan kitap alamayacaktır, ihtiyaç duyulan kitaplar ödünç alınmak üzere kat görevlileri aracılığı ile temin edilecektir.
  • Kullanıma açık olan okuma salonları hafta içi sabah 08:30 ile 11:30 ve öğleden sonra 13:30 ile 16:30 saatleri arasında hizmet verecektir.
  • B Blok Zemin Kat kullanım kapasitesi 36 kişi, Bodrum Kat kullanım kapasitesi 40 kişi ile sınırlıdır ve kullanım kapasitelerinin dolması halinde kullanıcılar içeri alınmayacaktır.
  • Bina içerisine maskesiz girmek ve içeride maskesiz çalışmak yasaktır.
  • Kütüphane içerisindeki tüm işlemler sırasında 1.5 metre sosyal mesafe kuralına uyulması gerekmektedir.
  • Pandemi sürecinde dış kullanıcılara hizmet verilememektedir.

 

KİTAP ÖDÜNÇ ALMA – İADE ETME ve İLİŞİK KESME İŞLEMLERİ

Koronavirüs tedbirleri nedeniyle iade tarihi 19 Temmuz 2021'e uzatılan yayınların iade tarihleri 04 Ekim 2021 olarak güncellenmiştir.

  • İade işlemi gerçekleştirmek isteyen Üniversitemiz personeli ve öğrencileri aldıkları kitapları iade etmek için hafta içi 08:00-17:00 saatleri arasında Kütüphanemiz ödünç-iade bankosuna gelebilirler. İade edilen kitaplar iki (2) gün karantina odasında bekletildikten sonra rafa konulacaktır.
  • Pandemi sürecinde Merkez Kütüphanemiz geçici olarak kapalı raf sistemine geçmiştir. Ödünç işlemi gerçekleştirmek isteyen Üniversitemiz personeli ve öğrencileri, pandemi önlemleri çerçevesinde kitap salonundaki görevlilerden yardım isteyerek kitap ödünç alabilirler. Ödünç kitap almak için Kütüphaneye gelmeden önce katalog taraması yapılması ve kitabın rafta bulunduğu yer numarası not alınarak ödünç iade servisine müracaat etmeleri gerekmektedir. Görevli kişiler kitabı getirecek ve ödünç verme işlemleri gerçekleştirilecektir. Ödünç alınacak kitaplar için en geç saat 16:30'a kadar talepte bulunulması gerekmektedir.

 

İlişik kesme işlemleri

Mezun olacak kullanıcılarımızın üzerinde ödünç aldıkları kitap var ise öncelikle onları iade etmeleri gerekmektedir. ÜBYS üzerinden ilişik kesme talebinde bulunan öğrencilerin iade etmesi gereken kitap ve ödemesi gereken kitap kullanım süresi aşım bedeli yoksa ilişik kesme işlemi için onay verilecektir.

Kitap Kullanım Süresi Aşım Bedeli Ödeme İşlemi

Ödemesi gereken Kitap Kullanım süresi aşım bedeli bulunanlar aşağıda bilgileri yer alan hesaba ödeme yaparak dekontu ödünç-iade bankosuna ibraz etmeli ya da kutuphane@comu.edu.tr adresine göndermelidir.

(Ödenmesi gereken kitap kullanım süresi aşım bedeli 5 TL ve altında olan kullanıcılarımızın ödeme yapmadan kütüphane ile iletişime geçmesi gerekmektedir.)

Ziraat Bankası 18 Mart Üniversitesi Şubesi

Hesap No: 2294-17000-5028

IBAN: TR71 0001 0022 9400 0170 0050 28

Açıklama: Ad-Soyad, T.C. Kimlik No, "Kitap Gecikme Bedeli Ödemesi"